Like this page? Then share it!
dreadlocks shampoo

Forum Activity for @fundoo

fundoo
@fundoo
12/27/17 07:51:33PM
41 posts

New Journey / Underneath


Member Journals and Timelines

Cool! Hope it's everything you want! :)

fundoo
@fundoo
12/27/17 07:49:49PM
41 posts

MamaKitty's Back Comb - Neglect Timeline! (Update 1 year! 12/27/17!)


Member Journals and Timelines

Congrats on another year! Your set is super fun and inspiring! And your son is super cute too with his set and copying you. Haha Thanks for sharing! :D


updated by @fundoo: 12/27/17 07:55:30PM
fundoo
@fundoo
12/27/17 06:58:40PM
41 posts

I think my dreads are falling apart


Help! Save My Dreads

I agree with the needing separating/sections too big at the root. I'd also like to say that 3 months is nothing if you ask me for dreads to mature naturally. I swear to you it took me like 6 to 7 months to see my first real dreads knots that stayed. But the process is such that you'll knot up during a period, then they will relax again and this will repeat for a long while, but the thing is that with each knotting period, you'll get more and more knots that stay in. So while they may loosen, the next knotting period you should get more knots. Make sense? btw, I'm a stubborn case. Most folks dread up quicker than I did, but some rare folks have claimed to have taken even longer. Just be patient and embrace your own personal journey. 

fundoo
@fundoo
12/27/17 06:52:30PM
41 posts

struggling with 1 & a half year old locks (vent)


Member Journals and Timelines

Heeeeey!! :D

So I saw your pink dye posts before this one (very pretty, btw. Nice color!) and I got to thinking, "wow, her hair is locking up at the tip ends first a lot. I wonder if she wears it in a ponytail often..??" Then I saw this post, and voila! you said you do! hehe Yeah, I know it's unavoidable sometimes, but when you can, try to leave it down. I doubt root rubbing is highly encouraged on this site, but I do that from time to time, just to get them started. As I type this, I'm down to about 5 loose sections with about 30 dreads as opposed to like 30 loose sections with about 8 dreads. haha And that's like over 1.5 years, so you're doing good. Glad you didn't comb out, you've got a great set and have been a real help to keep me patient. :)

Nice to see you back! 

fundoo
@fundoo
09/29/17 12:01:17AM
41 posts

Ear washing question.


General Questions

hmm, well it might be funny to others, but I think it's a great question. Or wait! Actually my old question was, how do folks wash their ears without getting soap in their dreads? Do you have an answer for that one? hehe Seriously, I'm kinda lucky I have partials maybe, but I used to worry a lot when I had a few partials in the upper part of my head. ha!

but to answer you, yeah i just wash hair enough that i just was ears with hair too :)

fundoo
@fundoo
09/08/17 07:00:15PM
41 posts

Hair un-dreading.


General Questions

Woahh!! Your hair looks like mine!! I mean, some of your timeline photos, and even this one here except luckily, mine isn't quite on a thin thread like that (a dread about that size and shape almost exact!). I have others that are thin, but the bottom larger part is not so large. Anyhoo, well your title saying un dreading. Do you mean thinning or that they are unraveling, or both? I've got soo much loose hair too, so frustrating! But my current dreads are hanging on and growing out. Hoping the loose hair will just suck in sooner or later.

Well, I'm not much for advice, but I'm here for moral support! :)


updated by @fundoo: 09/08/17 07:00:51PM
fundoo
@fundoo
09/07/17 04:51:29AM
41 posts

Neglect questions/tips


Dreading Methods

kilbil11:
fundoo:
What tightening spray do you use? Also I usually like to wear my hair up while I sleep. I actually think I've seen more knots from when I do this. But do you have any tips to help with friction and stuff while sleeping?

Sorry it took so long to respond. I use Dollylocks brand tightening spray, but I've also used just plain sea salt and water spray. Funny you should mention more knots when hair is tied up. I've noticed this as well. Can't say tho if it's the best way to make knots, but I've stopped stressing about not being able to wear my hair up on occasion. For tips, all I can say is get one of those pillows, lol,but since I don't know the material, that isn't very helpful advice. :P

fundoo
@fundoo
07/20/17 01:56:27AM
41 posts

Neglect questions/tips


Dreading Methods

Haha! best thing I can say is PATIENCE!! :P

Mine also took/are taking a long time. I've got significant dreading now, but still lots of loose sections. The first time I noticed a major change was when I flew and laid my head on an airplane pillow for the 16 or so hours. Yeah, that really caused a lot of friction. I wanted to bring home the pillow!! Not exactly sure of the material, but it was a bit scratchy (comfortable, but scratchy-good for dreading) haha!

then since, I've been on and off using a tightening spray (once or twice a week at most)

I also changed up my shampoo too. Lush Seanick bar. It has sea salt in it, so it's really good for knotting, whilst still conditioning.

PATIENCE! ;)
updated by @fundoo: 07/20/17 02:30:02AM
fundoo
@fundoo
07/11/17 12:48:54PM
41 posts

Possible soap/dandruff buildup?


Dread Maintenance

Sounds soo familiar! Except my tightness was due to the crochet hook (highly frowned upon on this site). I have just a few partials with that method, but I did neglect on the rest, hence the tightening spray. I found the spray getting on those matured dreads though and looking similar to your pics, but those usually wash out with the next wash. Still, I try to be careful spraying around those areas or just use the spray less often. btw, I use the Dollylocks brand (tightening spray and refresher spray, but honestly skeptical about the shampoo which is a different topic), but I only speak for myself. I believe SE will tell you to just go natural and just wash :) He's usually here daily, but I think he's off at the Rainbow Gathering for awhile. Not a big secret. As I said, he's on daily typically, so he'll be back and reply when he can. Meanwhile, I'll try to represent the best I can when I pop in. :)

fundoo
@fundoo
07/10/17 11:41:31PM
41 posts

Possible soap/dandruff buildup?


Dread Maintenance

is it lint?? I had like a single piece or two of lint once. I had asked a friend about this and was told it happens sometime and isn't always easy to get out, but my impression was that it was harmless.

Or, if it's definitely not lint, I mean, it also kinda looks like...well, two thoughts. I'm thinking sometimes I'll get that when I use tightening sprays...or it could maybe be hair tips poking out, like the hair follicle bits that fall off as your hair grows out.

Does it smell or is it greasy when you squeeze it through your fingers? I had residue from using soap (yeah, ignorance) in it and when I'd squeeze it through my fingers over it, I'd pick up the  smell/residue of the soap. That's how I knew. Sadly, I had to comb mine out, but others here might be able to help better. Actually, I've since heard of clarifying shampoos. I believe Neutragena has this.

Well, hopefully someone else posts because I'm no expert, but this has been my experience with daily interest and observation for almost 2 years. :)

1  
Contact Form