please also join the new dreadlockssite 3.0 mobile pc responsive beta site at ww3.dreadlockssite.com

This site looks and works best in firefox.
Use this menu for quick access to dreading guides pages, and forums sections.

All content on this site is copyrighted, see our terms of service for details

Clean healthy natural dreads community

DreadlocksSite.com is the best place to learn how to grow and care for healthy natural dreadlocks.

Dreadlocks free and easy no products no pricetags

Best dreadlocks shampoo

download our toolbar


please consider donating to support dreadlockssite.com your donations help keep the site running.

Latest Activity

arran craig posted photos
42 minutes ago
arran craig posted a photo

checkin out a kayak dock!

surprised that so many are startin to form on the front and sides of my head! new the back would…
1 hour ago
Cody Kennerknecht loved Cody Kennerknecht's discussion Help with new dreads!
3 hours ago

bands and musicians
Gypsy Vin Rose updated their profile
4 hours ago

vip supporters
Daniel Sandoval left a comment for Sary
"Awesome hair. I need some help with mine"
5 hours ago

vip supporters
Daniel Sandoval is now a member of Dreadlocks Natural Dreads DreadlocksSite.com
5 hours ago

dread gurus
☮ soaring eagle ॐ and Jonny Boy are now friends
7 hours ago

vip supporters
Laura Annalina loved brandon paul's photo
8 hours ago

vip supporters
Laura Annalina commented on Kristen's photo
Thumbnail

My babies will be 6 next month :)

"These are all natural?"
8 hours ago

vip supporters
Laura Annalina loved Urs Úz's photo
8 hours ago

vip supporters
Laura Annalina loved Claire's photo
8 hours ago

vip supporters
Laura Annalina posted photos
8 hours ago
Jonny Boy loved ☮ soaring eagle ॐ's discussion essential oils for dreads and scalp health
9 hours ago
Jonny Boy joined ☮ soaring eagle ॐ's group
Thumbnail

extra clean dreads baking soda wash fans

love that super clean feeling ya get after washing your dreadies in baking soda?wanna share your…See More
9 hours ago
Jonny Boy replied to ☮ soaring eagle ॐ's discussion dreaducation, comprehensive guide to all things dready
" Yeah I was actually putting the BS in my dreds AFTER the ACV! Haha smh!"
9 hours ago
Jonny Boy replied to ☮ soaring eagle ॐ's discussion dreaducation, comprehensive guide to all things dready
"Rad words!!! I feel the passion!! Thanks for the sage advice SE!"
9 hours ago
Jonny Boy loved ☮ soaring eagle ॐ's discussion dreaducation, comprehensive guide to all things dready
9 hours ago

herbalists
Ibe Reverie replied to Ibe Reverie's discussion I be Reverie - Knotty since birth. 20 months. Updated 9/15/14
"Thanks! I am hopin' so haha. I just posted my 20 month update pics. Still chuggin'"
9 hours ago
Landon Voss replied to Landon Voss's discussion 21 months - Male - Natural Dreadlocks
"Thanks for commenting, Shannon.  My hair pretty much maintained the same length throughout the…"
10 hours ago

dread gurus
☮ soaring eagle ॐ replied to Claire's discussion I need your advice!
"it might gert stuck permenently   tho wood can be broken off if need be post pics are…"
11 hours ago

I have done everything 'wrong' and my dreads are awesome!

He everyone!

 

I've had my dreads for over 5 years.  I love them so much!!!!  I think they've changed me in many ways.  When I first started my dreads they were started with Mrs Palmers surf board wax.  Back when I first started them they were maintained with root flipping and wax.  I worked at 5star resort so they had to be neat. 

 

Now I'm not sure if I'm in a bad mood today or not, but I am so sick and tired of reading posts where I feel like I'm being told what to do with my hair and what's wrong with it etc etc.  Yes, I have done everything you can think of to my dreads.  I got a secret to tell you, they're not weak in any spots, they don't feel gross or any other bad crap you can think off.  Yep, they're fantastic.  I strongly beleive that everyone is different, and just because they are not like you or do the same, we have every right not to be told off for doing something to our dreads that you don't like.  Give it a rest please.  We do all have different hair types and not every method is bad for us. 

 

ok.  so i'm sure I'll get some fun replies to this.  haha.

 

 

Views: 3395

Reply to This

Replies to This Discussion

you're awsome hahaha

lol.  no austin, YOU'RE awesome!!

Austin Potter said:

you're awsome hahaha

surfboard wax>? are you serius?

 

ok this i gotta see

we need pictures

 

surfboard wax? yup im sure u will get plenty of replies

dreads should not defy gravity

 

 

do wax removal then youll see how awaesome they could be

 

dreads should not stand straight up be hard and stiff

 

hahaha you really are awesome!

product/maintenance damage varies from head to head. your dreads are lovely=]

and even if it does damage your hair, who the hell cares? as long as you like it lol

You know what, it's your hair, and you can do what you want with it. If you're on here, I'm sure you've seen all the bad things that can happen when you wax, crochet, etc. But if it works for you, do it. It may catch up to you, it may not. It really doesn't matter. Real dreadlocks are all about individuality (and I've NEVER heard of using surfboard wax, that sounds pretty unique to me). Just have fun, and take care, however you choose.

hahahaha.  that's so funny.  Every with wax I'm pretty sure your heavy dreads wouldn't stand up like that!

This is acutally a photo from when I was laying on my husbands lap while he was tying my dreads in knots.  (I love it when he plays with my dreads, it feels so good!)

 

And see, this is my point exactly!  Thanks everyone for your comments, and just for the record.  I don't do anything to my dreads, for pure and utter laziness!

 

:)

☮ soaring eagle ॐ said:

dreads should not defy gravity

 

 

do wax removal then youll see how awaesome they could be

 

dreads should not stand straight up be hard and stiff

 

i looked up that wax just now and its  description says "ultra sticky" and "designed to never wear off in water"

 

 

i think only dissolvit or gunkout would get it out after 5 years

good luck with em

id dilute whichever u use alot they are very strong and can seriusly dry out your scalp

 

Kudos. To each his own. NAMASTE. If it's working for YOU.. great. If it ever turns around and gives you something you didn't expect, you can always change. :) Peace K!

I'm lovin this, thanks guys!  lol.  It's just hair, relax! 

SE, what am I supposed to be diluting?   My scalp is not dry thankyou very much!

the wax removers  dissolvit or gunkout they are the only ones strong enough to get that out and they will dry the hell out of your scalp if u dont dilute them

nothing else will get that out cause thats about the worse wax u could use

lol.  yeah.  calm down.  That was over 5 years ago now.  My dreads are fine, thanks for your concern.

Reply to Discussion

RSS

© 2014   Created by ☮ soaring eagle ॐ.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy Policy  |  Terms of Service

Image Zoom