Like this page? Then share it!
Dreadlocks Site Highly Recommends dreadlockshampoo.com

Forum Activity for @psybin

Psybin
@psybin
01/26/15 11:45:44AM
32 posts

Dreadlockshampoo and hair color


Dread Maintenance

I have a bit of grey/white hair, exactly where (and only where) I've been tucking it behind my ears for the last couple years to get it out of my face.  I have to assume hair loses color when it isn't able to breathe, kinda like how you always see people who wear baseball caps losing their hair.  I never wear hats (except a tam I'll be getting soon) but anyway, something I've noticed lately is maybe some of the hair color is coming back?  Is that possible?  I've been keeping all my hair I possibly can out from behind my ears, and just recently I got some dreadlock shampoo (from our favorite site here) and I dunno if it's just me, but after using it just once I swear there's more color in those areas.

Either way is fine with me.  I actually was looking forward to having a single lock on each side being mostly white. ;)

Psybin
@psybin
01/26/15 11:34:09AM
32 posts

Sections and separation


Dread Maintenance

You're right about neglect, gypsy-vin-rose!  Mine are 4-5 months old now and for the first few months I would constantly play with my sections (in a mirror.. sigh) and separate all the damn time, especially when two in the back congoed pretty bad and I had to cut a little bit of it to separate them.  What I'm learning--and what I've seen here a lot but sometimes takes experience to sink in--is that it's very true to stay away from mirrors, and even go camp in the woods for a week like SE said!  I see way more progress after a few days of not touching my hair than I have before after a week or two while constantly playing with it.  It's so hard not to though! ;p

Psybin
@psybin
01/26/15 07:47:17AM
32 posts

Help in Tacoma WA


salon and loctician dreads recovery

SE, my hair is pretty fine and while I haven't gone a year without progress, you said I've had decent progress after 4-5 months (you saw my photos).  I'm wondering if I should try this stuff anyway or just let my hair continue its path?  

Psybin
@psybin
01/26/15 07:11:13AM
32 posts

Damage caused from salon methods such as crocheting, twisting, and wax.....PLEASE HELP!


salon and loctician dreads recovery

lol lol, hilarious yeah i don't think any of us will be pulling a tractor trailer to document that point for sure. Me,,,, myself will just take your word for it. lol
soaring eagle said:



and just having the hairs broken into shi[]=orter peices weakens it somewhat as well as the interlock which acts very much like a knot in a rope a knot in a rio]ope will majke that point 30% weaker then the rest..or morei know all this talk of weakness may sound scary but its in comparisu]on to something very very strong your not lel[kily to need to pull a fully loaded tractor trailer with your hair so your not likely to test the full strength of it

 



Lmao I was gonna say something about the tractor trailer bit cuz that's just great. ;p  In a year or two when my dreadies are mature and if my car ever gets stuck in the ditch.. yeah I'll still just take your word for it. ;)

Emma-dawn, you should give us an update on how they're looking now!


updated by @psybin: 01/26/15 07:13:32AM
Psybin
@psybin
01/26/15 04:35:59AM
32 posts

5 MONTH UPDATE WITH VIDEO - CURLY HAIR - HISPANIC TIMELINE


Dreading Methods

They look awesome, I'm jealous too!  I'm at 4-5 months as well but my hair is really fine and it's taking its sweet time..  That was fine at first so I could get used to having dreads myself but now I just want progress!  lol  My hair is at this point almost to the middle of my back and I do see it's happening a little faster but the top and sides of my hair is just doing.. nothing.  Oh well I'll be patient and keep using the stuff I got from dreadlockshampoo.com.  Looking forward to more photos!


updated by @psybin: 01/26/15 04:37:24AM
Psybin
@psybin
01/21/15 11:19:03AM
32 posts

Starting Dreads


Dreading Methods

Welcome Tigist!  Like SE and sasn said, just let your hair do its thing.  I'm actually looking forward to when my hair gets that wild look.  I guess it's already started. ;p  For the shampoo, I'd suggest starting with BS/ACV or get a shampoo from www.dreadlockshampoo.com.  I actually just got mine and used it like an hour ago so I'm excited to see how it speeds things up!

Sasn, I think the start of my journey happened when I came back from a fest last summer and some of my hair was spiraling around itself (DNA style :) and forming a few knots.  I'd been thinking about dreads for years so I just thought, well they seem to want to start locking so here we go!  So I think for some, they decide to start, and for others, it's the hair that decides. ;)

Psybin
@psybin
09/22/14 06:45:16AM
32 posts

Learning to love my hair, a free form timeline.


Member Journals and Timelines

Looks great! I wish my hair would dread that fast. Anyone notice the soaring eagle flag in the seventh photo? xD

Psybin
@psybin
09/22/14 03:17:55AM
32 posts

Dread-related dreams


General Talk

I just had my first one last week (one month into dreads) where I cut my hair and I was kinda freaking out lol, luckily I woke up soon after.

Psybin
@psybin
09/22/14 03:00:15AM
32 posts

Congo?


General Questions

It's hard for me to tell if it's any bigger than an inch at the root but I don't think it's much more than that. Here's another photo that hopefully gives you a better idea. It's hard to get a good angle by myself using a mirror lol.

Other than at the tip with the loop, they don't seem to want to stay together. Actually, over the past day or two they seem to have compressed a bit and are even more separated. Am I just holding onto the idea of my first loop and not wanting to destroy it? I guess I'm asking if I should just separate them now and let the loops reform, rather than wait til they knot any further. Sorry I can be pretty indecisive at times lol.

Psybin
@psybin
09/17/14 05:26:05AM
32 posts

Congo?


General Questions

I think it's about an inch at the most at the root when pressed together. Yeah I'll just leave it for now and see what happens. They're already starting to come together (again?). An inch isn't too big to dry out later on right?

  2  
Contact Form